Varumärke och logotyper

Denna policy är utformad för att hjälpa dig att använda vårt varumärke och dess tillgångar, inklusive vår logotyp, värdegrund och namn utan att behöva be om tillåtelse ifall du är en sektion, ett projekt eller en förening inom THS.

Om du vill använda dig av våra varumärken på ett sätt som inte omfattas av detta dokument, måste du kontakta kommunikation@ths.kth.se och inkludera en visuell modell av avsedd användning.

Du hittar resurser för detta i mappen Kommunikation och dess undermappar Grafiskt material samt Mallar.

Att använda THS logotyp och varumärken

THS varumärken inkluderar, men är inte begränsade till, THS namn, logotyp, värdegrund, och alla ord, fraser, bilder eller andra beteckningar som identifierar källan eller ursprunget av någon av THS produkter.

Modifiera inte eller ändra markeringarna eller använd dem på ett förvirrande sätt, bl.a. på ett sett som tyder på sponsring eller godkännande av THS, eller på ett sätt som förvirrar THS med ett annat märke.

Var vänlig och läs THS Brandbook 3.0 innan arbete med THS logotyp utförs.

  • Undvik att själv göra varianter av emblemet eller logotypen. Dessa enheter är speciellt framtagna för att ge ett välbalanserat intryck.
  • » En generell regel är att aldrig placera den blåa logotypen eller emblemet på en annan bakgrund en vit.
  • Vad är skillnaden på RGB och CMYK?
    • RGB – Färgrymden som används i motiv som ska visas digitalt. T. ex. bild på hemsida eller Facebook.
    • CMYK – Färgrymden som används vid tryck. T. ex. Affisch, dokument och annat tryckmaterial.

THS Emblem

THS Logotyp

Portrait

Detta är den föredragna formatet för användning i dokument och affischer.

Landscape

Sub-logga

THS Föreningar

Frågor besvaras av:

THS Kommunikatör
kommunikation@ths.kth.se